Bestyrelsen, Udvalg & Kongressen
Bestyrelsen
Bestyrelsen
Bestyrelsen består af en formand, en næstformand, fire bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter.
Bestyrelsen ansætter direktøren, der i det daglige er ansvarlig for økonomi, udvikling, personale og ledelse.
Bestyrelsen er officielle repræsentanter ved fx danske mesterskaber, godkender danske rekorder og vedtager regelændringer o.lign.
Hvert bestyrelsesmedlem er kontaktperson til DCU's udvalg. Under hvert bestyrelsesmedlem kan man se hvilke udvalg vedkommende er kontaktperson for.
Johnny Lillelund
Konstitueret formand
✉ johnny.lillelund@cyklingdanmark.dk
✆ Mob. +45 30 37 59 16
Kontaktperson for:
MTB-Udvalget
Henvendelse til den konstituerede formand:
Kommunikationschef Ulrich Gorm
✉ ulrich.gorm@cyklingdanmark.dk
✆ Mob. +45 2940 0202
Mai Myrhøj Tolstrup
Bestyrelsesmedlem
✉ maimtolstrup@gmail.com
✆ Mob. +45 28 88 66 77
(DCU-mail er på vej)
Kontaktperson for:
BMX-udvalget
E-cykling udvalget
Jens Albagaard
Næstformand
✉ jens.albagaard@cyklingdanmark.dk
✆ Mob. +45 26 81 96 96
Kontaktperson for:
Spor- og Naturudvalget
Gravel-udvalget
Henriette Korneliussen
Bestyrelsesmedlem
✉ korneliussenhenriette@gmail.com
✆ Mob. +45 26 21 56 59
Kontaktperson for:
Landevejsudvalget
Morten Madsen
Bestyrelsesmedlem
✉ morten.madsen@cyklingdanmark.dk
✆ Mob. 45 40 35 16 76
Kontaktperson for:
Cross-Udvalget
Kommisærudvalget
Trial
Kirsten Herup Søvang
Bestyrelsesmedlem
✉ Kirsten.Soevang@cyklingdanmark.dk
✆ Mob. +45 35 43 00 55
Kontaktperson for:
Baneudvalget (sammen med Pelle Clemmensen)
Pelle Clemmensen
Suppleant
✉ pelle.clemmensen@cyklingdanmark.dk
✆ Mob. +45 29 92 90 66
Kontaktperson for:
Baneudvalget (sammen med Kirsten Herup Søvang)
2021-2022
2019-2020
2014-2016
- 19. december 2016
- 6. november 2016
- Ekstraordinært bestyrelsesmøde 24. oktober 2016
- 14. september 2016
- 24. juni 2016
- 18. maj 2016
- 3. marts 2016
- 2. februar 2016
- 5. januar 2016
- 8. december 2015
- 30. oktober 2015
- 15. september 2015
- 21. maj 2015
- 29. april 2015
- 12. marts 2015
- 3. februar 2015
- 10. januar 2015
- 2. december 2014
- 31. oktober 2014
- 8. oktober 2014
- 16. september 2014
Udvalg
Udvalg
Udvalgsstrukturen i Danmarks Cykle Union skal understøtte samarbejde på tværs af discipliner, distrikter, køn og alder.
Der er i alt 12 udvalg under Danmarks Cykle Union fordelt på fire stabsudvalg (Ordensudvalget, Kommissærudvalget, Spor- og Naturudvalget og Teknisk Kommission) og otte disciplinudvalg.
Disciplinudvalgene har ansvar for:
- At indstille regelændringer til bestyrelsen
- Koordinere og udvikle aktiviteter inden for disciplinen
- Planlægge termin
Oversigt over udvalgene
Disciplinudvalgene findes under de enkelte discipliner
Udvalgets fælles mail: ordensudvalg@cyklingdanmark.dk
Formand
Morten Hertz
Advokat
E-mail: mh@invictuslaw.dk
Landevejskynding
Mark Paul Stahlbaum Larsen
E-mail: markstahlbaumlarsen@gmail.com
Banekyndig
Vakant
Suppleant
Vakant
Udvalgets fælles mail: kommissaerudvalg@cyklingdanmark.dk
Formand
Jens Peter Hummelshøj
E-mail: jphummelshoj@gmail.com
Medlemmer
Willy Frederiksen (udpeget af Distrikt J/F)
Tlf. 23 40 62 10
E-mail: wf@esenet.dk
Hans-Christian Lykkegaard (udpeget af Distrikt SJ)
Tlf. 40 11 25 12
E-mail: hcl@hclykkegaard.com
Udvalgets fælles mail: sporognaturudvalg@cyklingdanmark.dk
Formand
Henrik Grøn
Tlf. 24601399
E-mail: hegr@cyklingdanmark.dk
Medlemmer
Niels Holm (næstformand)
E-mail: nielsrholm@yahoo.com
Poul Christensen (udpeget af Distrikt Sjælland)
E-mail: pouljorch@gmail.com
Jónas Þór Björnsson (Udpeget af Distrikt Jylland/Fyn)
E-mail: jtbjornsson@gmail.com
Udvalgets fælles mail: tekniskkommission@cyklingdanmark.dk
Formand - landevejskyndig
Søren Knudsen
E-mail: sknudsen3333@gmail.com
Banekyndig
Kim Skivild
E-mail: kimskivild@yahoo.dk
BMX-kyndig
Preben Harmsen
E-mail: ph121266@icloud.com
Terrænsportskyndig
Vakant
Funktionsbeskrivelse for udvalg
- Udarbejder handlingsplaner og budgetter til bestyrelsen
- Gennemfører de aktiviteter, der er beskrevet i handlingsplaner og budgetter
- Udarbejder oplæg til målsætning
- Aflægger skriftlig beretning på kongressen
- Informerer om udvalgets aktiviteter og økonomi til bestyrelsesmøder
- Indkalder til og gennemfører relevante møder i henhold til forretningsordenen
Materialer til udvalg
Udgiftsbilag
Udvalgsmedlemmer eller kommissærer skal bruge bilag ved udgifter til transport og øvrige omkostninger, der skal betales af DCU.
Bilag for udlægget sendes til udvalgets formand, der godkender og sender til faktura@cyklingdanmark.dk
Håndbog for udvalg
Håndbog til hjælp for udvalgsmedlemmer.
Standardforretningsorden for alle udvalg
§1 Denne forretningsorden efterleves af alle udvalg i DCU, medmindre udvalget har fået godkendt en ny forretningsorden.
En ændret eller anden af bestyrelsen godkendt forretningsorden for et hvert udvalg kan højst gælde frem til ny formand for udvalget er valgt.
§2 Udvalgets møder;
1. Minimum tre møder årligt
2. Møderne kan både være fysiske, digitale eller en kombination
3. Dagsorden udfærdiges af udvalgets formand. Dagsorden sendes til udvalgets medlemmer og kontaktperson fra DCU’s bestyrelse senest syv dage før mødet.
4. Faste punkter på dagsorden er;
a. Vælge ordstyrer
b. Vælge referent
c. Siden sidst
d. Aftale tidspunkt for næste møde
5. Beslutningsreferat udfærdiges og sendes senest syv dage efter mødet til udvalgets medlemmer og kontaktpersonen fra DCU’s bestyrelse. Referatet skal indeholde tid og sted for næste møde i udvalget. Eventuelle korrektioner til referatet skal være referent og formanden for udvalget i hænde senest syv dage efter modtagelse af referatet.
§3 Økonomi
1. Udvalget er ansvarlige for at holde sig inden for tildelt økonomi fra DCU’s administration.
2. Udvalget kan søge midler til aktiviteter jf. udvalgshåndbogen udarbejdet af DCU’s administration.
3. Udvalgets formand kan ved kontakt til DCU’s administration få indblik i forbrugt økonomi i forhold til budget.
4. Kørsel og udlæg til refusion skal mailes til DCU’s administration senest 14 dage efter afholdt møde. Det skal ske på skabeloner, der er udarbejdet af DCU’s administration.
5. Udvalget skal søge at afholde møder mest økonomisk og effektivt for udvalgets arbejde. Eksempelvis henstilles til mest mulig samkørsel.
§4 Udvalgets virke
1. Udvalget har ansvar for at arbejde efter beskrivelsen af udvalget i DCU’s gældende love & vedtægter.
2. Udvalget skal senest 10 dage før et bestyrelsesmøde i DCU sende sine forslag eller input af enhver art.
3. Udvalget kan indstille ønske til bestyrelsen om at arbejde med andre opgaver eller emner end angivet i DCU’s love & vedtægter.
4. Udvalget skal i øvrigt til enhver tid efterleve indhold af udvalgshåndbogen, som DCU’s administration har udfærdiget.
§5 Udvalgets medlemmer
1. Udvalgets medlemmer består af personer som beskrevet i DCU´s love & vedtægter.
2. Udtræder et eller flere at udvalgets medlemmer i utide permanent kan udvalget arbejde videre uændret eller supplere sig med nye medlemmer.
§6 Beslutninger fra udvalget
1. Udvalget skal søge at opnå enighed om evt. beslutninger ud fra argumenter. Måtte det ikke være muligt kan udvalget beslutte at stemme om det. Ved stemmelighed vil formandens stemme være afgørende.
Kongressen
Kongressen
2024
PDF-udgaven af kongresbogen 2024
inkl. program, dagsorden og beretninger: Kongresbogen 2024
Klik her for at læse lovforslag 2024: Forslag til lovændringer 2024
Klik her for at se Årsrapportt 2023: Årsrapport 2023
2023
PDF-udgaven af kongresbogen 2023
inkl. program, dagsorden og beretninger: Kongresbogen 2023
Klik her for at se bilag, lovforslag 2023: Forslag til lovændringer 2023
Klik her for at se årsrapporten 2022: Årsrapport 2022
Referater fra DCU-kongresser
- Kongres 17. marts 2024
- Kongresbogen 2024
- Bilag 1: Love og vedtægter - forslag til lovændringer 2024
- Bilag 2: Årsregnskab 2023
- Kongres 19. marts 2023
- Kongresbogen 2023
- Bilag 1: Love og vedtægter - forslag til lovændringer 2023
- Bilag 2: Årsregnskab 2022
- Kongres 20. marts 2022
- Kongresbogen 2022
- Bilag 1: Love og vedtægter 2021 - forslag til lovændringer 2022
- Bilag 2: Revideret årsregnskab
- Midtvejskongres den 24. juni 2017
- Kongres, den 22. januar 2017
- Kongresbog 2017 - opdateret 16. januar 2017.
- Lovforslag 1 - vedtaget på kongressen
- Lovforslag 2 - vedtaget på kongressen
- Midtvejskongres den 25. juni 2016
- Kongres den 17. januar 2016
- Kongresbog 2016 - opdateret 15. januar 2016
- Bilag A: Lovforslag - distrikternes organisatoriske struktur
Det underskrevne kongresreferat foreligger på DCUs kontor.