Enhed
Uanset hjemmetræner og simulator skal man kunne følge med på en skærm - en "enhed" som fx computer, mobil eller tablet.
Det er hverken muligt at køre Zwift, Bkool eller andre platforme uden brug af en enhed
Derfor skal du først og fremmest vide, hvilke enheder din hjemmetræner er kompatibel med.
Bkool er kompatibel med PC og MAC, IOS og Android og mobil/tablet.
Zwift har samme muligheder, men derudover kan man hente Zwift som applikation via Apple TV (ATV), så længe dit ATV er minimum 4. generation.
Bemærk dog, at man på ATV kun har 3 Bluetooth-kanaler, og den ene er allerede optaget af fjernbetjeningen til dit ATV. Det vil sige, at man kun har plads til 2 ekstra Bluetooth-enheder, og da det kan tænkes, at man både har hjemmetræner, pulsmåler, kadencemåler og wattmåler, kan man hurtigt løbe tør for kanaler.
Det er muligt at forbinde en ekstra enhed gennem Zwifts "Companion"-applikation, og dernæst er det en mulighed at investere i en såkaldt ”Cable NPE”, der kan samle signalerne (inklusive ANT+) fra alle enheder til én Bluetooth-kanal, så der er plads til ekstra enheder.
Læs eventuelt mere om denne løsning og andre forbindelsesløsninger via dette link (eksternt link - artiklen er på engelsk).
Se også to løsninger på udfordringen i videoerne her:
Nogle foretrækker at afvikle simulatoren på PC eller MAC, da man herigennem kan tilslutte ANT+ USB-adapter og dermed få data fra eksterne enheder/sensorer, eksempelvis Garmin, såsom puls, kadence eller fart.
Langt de fleste hjemmetrænere kan også forbindes via ANT+, og dermed har du det hele forbundet i én løsning via din PC eller MAC.
Bruger man en iPad, har man primært mulighed for at forbinde til Bluetooth-enheder, og dermed skal hjemmetræneren samt eventuelle sensorer være Bluetooth-kompatible.
Der er dog et utal af kombinationsmuligheder og tilkøb der kan integrere og forbinde alle enheder, blandt andet Cable som gennemgået længere oppe.